IEPRIEKŠĒJO GADU JAUTĀJUMI

2024.gada Eiropas eksāmena jautājumi 4.-6.klase un 7.-9.klase
2023.gada Eiropas eksāmena jautājumi 4.-6.klase un 7.-9.klase
2022.gada Eiropas eksāmena jautājumi 4.- 6.klase un 7.- 9.klase
2021. gada Eiropas eksāmena jautājumi 4.- 6. klase un 7.-9. klase 
2020. gada Eiropas eksāmena jautājumi 5.- 6. klase un 7.- 9. klase
2019. gada Eiropas eksāmena jautājumi 5.- 6. klase un 7.-9. klase

 

SPĒLES

Tiešsaistes spēle ar dažādiem faktiem un skaitļiem par ES dalībvalstīm "ES  ko tas nozīmē?"
 
Rēbusu sērijas par Eiropas un Latvijas vērtībām un atbildes.

 

Spēle "saSKATI EIROPU!"

Spēle "saSKATI EIROPU!" veidota balstoties metodē "Autogrāfu medības". Katrs skolēns saņem spēles kartīti un, sarunājoties ar citiem, atrod klasesbiedru, kurš atbilst katram prasītajam nosacījumam. Pēc uzdevuma veikšanas seko saruna: ko jaunu skolēni uzzināja?; kuri jautājumi prasīja ilgāku laiku, kuri īsāku? u.c. Tāpat ierosinām veidot savas individuālās kartītes, lai izzinātu Eiropas Savienību un aktualizētu savu personīgo pieredzi. Veiksmi!

 

Krustvārdu mīklas par Eiropas Savienību:

 

Spēļu kāršu komplekts "Daudzveidīgā Eiropa" (KRĀSAINS vai MELNBALTS)

Mērķis – rosināt skolēnu interesi un pilnveidot zināšanas par ES valstīm – valsts nosaukums (27 kārtis), iedzīvotāji (27 kārtis), valoda (27 kārtis), karogs (27 kārtis), galvaspilsēta (27 kārtis), nauda (19 kārtis).

Ieteikumi darbam:

  1. Tiek uzņemts laiks un skolēni cenšas pēc iespējas ātrāk sakārtot konkrēto valstu informāciju – visas kārtis vai dažu izvēlētu valstu kārtis.
  2. Spēļu kārtis var izmantot daudzveidīgi – atlasīt tikai karogu un galvaspilsētu kartītes vai valodu un iedzīvotāju kartītes. Tad skolēnu uzdevums ir savienot saderīgās kārtis.
  3. Ir iespējams spēlēt spēli, sadalot skolēnus grupās pa 4. Tad jāatlasa no kartīšu komplekta 4 valstu kārtis -  valsts nosaukums, iedzīvotāji, valoda, karogs, galvaspilsēta, nauda (4 cilvēki, 24 kartītes). Kārtis tiek sajauktas un katrs saņem 6 no tām. Skolēni apskata kārtis un klusībā izlemj, kuras valsts piederīgās kārtis krās. Pulksteņrādītāja virzienā skolēni mainās ar liekajām kārtīm, kamēr sakrāj 6 vienas valsts piederīgās kārtis. Pirmais, kurš sakrāj kāršu komplektu, liek roku galda vidū ar plaukstu uz leju. Pārējie cenšas savu roku uzlikt pēc iespējas ātrāk. Pēdējais saņem soda punktu. Spēli turpina līdz 3 soda punktiem, kad samaina citu valstu kārtis.
  4. Pēc spēles var nostiprināt skolēnu zināšanas, izvēloties kādu burtu no alfabēta. Skolēnu uzdevums ir nosaukt valsti, kas ar šo burtu sākas un sniegt pēc iespējas plašāku informāciju par to.

 

PREZENTĀCIJAS

Prezentācija "Latvija un Eiropas Savienība"

Šajā prezentācijā skolēni uzzinās par Latvijas un Eiropas Savienības attiecībām, pirms Latvija pievienojās Eiropas Savienībai; kad un kāpēc Latvija iestājās Eiropas Savienībā; kādi ir Latvijas ieguvumi pēc iestāšanās Eiropas Savienībā; kuras ir Eiropas Savienības galvenās institūcijas un kas tajās strādā.

Prezentācija "Par Eiropu īsumā" (LV) un "EU in a nutshell" (ENG)

Šī prezentācija pamatskolas skolēniem palīdzēs 15–30 minūtēs izskaidrot svarīgākos ES aspektus un sagatavoties diskusijai, kā arī Eiropas eksāmenam. Piezīmēs ir papildu informācija un saites.

 

IZZIŅAS MATERIĀLI

Materiālu kopa Eiropas Savienības izzināšanai un Eiropas dienas svinēšanai 
4.-6. klase un 7.-9. klase
Materiālu kopa "Eiropa + kopā!"
Metodiskais materiāls "Ceļojums rūpnieciskā īpašuma pasaulē"

Metodiskā materiāla neatņemama sastāvdaļa ir četras animācijas filmas, kuru noskatīšanās nepieciešama labākai temata izpratnei un uzdevumu izpildei. Animācija - kas ir intelektuālais īpašums, patents, preču zīme, dizainparaugsTā ir ievadanimācija, kuras beigās būs iespēja izvēlēties vienu no četriem stāstiem. Katras animācijas beigās, iespējams atvērt jebkuru no pārējiem stāstiem.

Animācijas seriāls "Digitālie pētnieki"
Atgādne "Kas ir Eiropas Savienība?"
Atgādne "Що таке Європейський Союз?"
Atgādne "Eiropas zaļais kurss"

Eiropas Savienības alfabēts - grāmatzīme
Kodolīga informācija par ES vēsturi un prioritātēm grāmatzīmes formātā: gŗāmatzīmes 1. puse  gŗāmatzīmes 2. puse 

Diskusijas par ES prioritātēm "Tu=Tavs viedoklis"
  1. Izvēlieties vienu no 15 piedāvātajiem plakātiem, kuru vēstījums rosina uz konkrētiem diskusiju tematiem.
  2. Izmantojiet piedāvāto ideju diskusijas norisei vai pielāgojiet kādu citu no materiālā ietvertajām idejām.
  3. Pirms diskusijas atgādiniet skolēniem par diskusiju kultūru (1.slaids) un izmantojamām atbalsta frāzēm (2. slaids).
  4. Uzlieciet uz ekrāna diskusijas norises aprakstu, lai skolēni paši var sekot līdzi. Ja veidojiet savus uzdevumus, jautājumus, izmantojiet failu, kurā apkopoti tikai plakāti.
  5. Izvēlieties vai pirms diskusijas mudiniet skolēnus iepazīties ar papildmateriāliem par konkrētajām tēmām, vai diskusijas mērķis ir aktualizēt skolēnu domas, rosināt interesi par tēmu.
Plakāts "Eiropas Diena"